Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Playable City | Budapesti Metropolitan Egyetem

Playable City

Oktatási projekt – konferencia


Az elmúlt években megszaporodtak az olyan játékos projektek, amelyek a városlakókat a technológia segítségével aktivizálják és serkentik akár kritikusabb hozzáállásra vagy részvételre adott folyamatokban, újfajta történet mesélésekre. 

A workshop első felében szerzett  inspirációk után négy egyetem hallgatói (BME, BKF, NYME-AMI, PTE PMMIK), építészek, grafikusok, vizuális kommunikációs MA szakos hallgatók  brainstormingolnak közösen  és készítenek mindmapeket.  A workshop célja olyan projektek elindítása, amely a városi térrel, annak esetleges meghackelésével, rejtett hálózatokkal foglalkozik játékosan aktivizálva a benne élőket. 

A Playable City konferencia délelőtti előadásai  a design és technológia kapcsolatát vizsgálják.

Dátum: 2014. november 14. péntek
Időpont: 10:00 – 14:00
Helyszín: Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, művészeti campus
Cím: 1077 Bp., Rózsa utca 4-6. (bejárat a Hutyra Ferenc utca felől)

Szakmai vezető: Seres Szilvia DLA, Magyary Zoltán posztdoktori ösztöndíjas
(A program a Magyary Zoltán ösztöndíj keretében az Európai Szociális Alap tárfinanszírozásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító számú „Nemzeti Kiválóság Program - Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program” kiemelt projekt keretében valósul meg).

Résztvevő intézmények: BKF, BME-GTK, NYME, PTE, MKE-KET
A rendezvény befogadó intézménye a BKF-KMK Alkalmazott Művészeti Intézete.

Kommunikációs-kulturális rendszerünk az ezredfordulóra digitális platformra került. Ez a telekommunikáció és az interaktivitás szempontjából is új irányú fejlődés forradalmian új típusú kulturális architektúrát eredményezett. Az egységes reprezentációt megteremtő bináris kód alapú forma univerzális és helytől független alkalmazását a világháló, míg az új lehetőségek megszületését az ember és a gép közötti kommunikációs folyamat fejlődése és állandó változása tette lehetővé. A számítógép szintetizálta a különböző korábbi analóg médiumok tartalmait, kiegészítve azokat új lehetőségekkel, miközben a diszruptív technológiák régebbi technológiákon alapuló teljes ágazatokat selejteztek le. Mai világunkban a konvergencia állandósult. Az „internet of things” révén a technológia pedig beköltözik a minket körülvevő tárgyakba.

A kutatás, fejlesztés valamint az innováció művészeti kontextusa az elmúlt évtizedekben egyre fontosabb interdiszciplináris területté vált (elektronikus, digitális, kommunikációs, interaktív eszközöket és technikákat alkalmazó művészeti projektek). 

Fontos-e a technológiai trendek ismerete és felismerése? Hogyan tudunk lépést tartani a narratíva változásokkal? A technológia mennyiben segíti az új kifejezési formák megtalálását? A művészet, design és a tömegkommunikáció ereje képes-e változtatni a dolgokon? Milyen feladatai vannak ma egy designernek, alkotónak, művésznek? Milyen szerepei lesznek a jövőben?

Az előadások ezekre a kérdésekre keresik a választ.

 

PROGRAM/ ELŐADÓK:

10.00-10.30
Seres Szilvia DLA, újmédia-művész, oktató, Szociológia és Kommunikáció Tanszék, BME
Előadás címe: Jövősokktól a jelensokkig
www.artmagazin.hu/halozat

Seres Szilvia a 90-es évek második fele óta foglalkozik interfész tervezéssel, digitális szolgáltatás- és tartalomfejlesztéssel a non profit és for profit szektorban egyaránt. Médiaművészként a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán, esztétaként az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen végzett. DLA fokozatát az MKE Doktori iskolájában 2012-ben, PhD abszolutóriumát az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet, Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programján szerezte 2011-ben. Számos hazai és külföldi kulturális és művészeti projekt, konferencia, kiállítás kurátora, résztvevője és felkért szakértője volt az elmúlt évtizedekben. 2014-ben az Artmagazin online-on elindított Hálózat rovatában (www.artmagazin.hu/halozat) a magyar médiaművészet és a hazai digitális kultúra alakulásának kezdetét mutatja be. A BME és MOME Elméleti Intézetének oktatója. Kutatási területe: új médiumok, interfész és hálózatkutatás.


10.30-11:00
Baróthy Anna, hybrid designer, a S39 (Szövetség'39)
Előadás címe: S'39 Hybrid Design Manufacture / MUKI és barátai
www.szovetseg39.hu

Baróthy Anna a Hybrid Design Manufacture egyik alapítója és műterem vezetője. Formatervező és szobrászati tanulmányait Budapesten és Pécsett végezte. 2002-ben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Szilikát szakán diplomázott. 2009-ben fejezte be a DLA kutatói programját a Pécsi PTE, Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán, szobrász szakon. Az általa vezetett műterem és alkotócsoport elsősorban nagy léptékű, komplex művészeti tervezéssel foglalkozik. Munkáikat a multiszenzorális élmény – hang, fény, mozgás szimultán megjelenése – jellemzi. Céljuk a befogadó aktivizálása, elsősorban a létrejövő új élmény és nem a tárgyra való koncentrálás által. Balázs Gergellyel közös munkájuk a CALTROPe (kísérleti bioépítészeti struktúra) 2013-ban elnyerte a Jacques Rougerie Foundation által kiírt nemzetközi építészeti verseny nagydíját az "Építészet és tengerszint emelkedés” témakörében, valamint az idei Magyar Formatervezési Díj – terv kategóriájának nyertese is lett.

11:00-11:30
Wesselényi-Garay Andor, PhD, okl. építészmérnök, okl. urbanista, egyetemi docens, NYME-SKK, AMI
Előadás címe: Digitális építészet, avagy a paradigmaváltás ígérete
www.wergida.blogspot.com

1995-ben saját építészirodát alapított Osváth Gáborral GYÁR néven. A műhely tevékenysége az építészeti tervezői szakmagyakorlás teljes spektrumát felölelte, így az építészet, a belsőépítészet, a várostervezés és a design egyenlő súllyal képviselte az irodát. 2001-től önálló műhelyet alapított W-G-A PSYCHODESIGN néven, és érdeklődése az építészet elméletei oldala felé fordult.  Közel háromszáz építészeti tárgyú cikk, esszé, kritika és tanulmány szerzője, melyek az ATRIUM, az ALAPRAJZ, a r-ú MÉ című folyóiratokban, valamint blogján jelentek meg. Jelenleg a METSZET című lap tanácsadó testületének és tudományos szerkesztőbizottságának tagja. 2009-ben a Debreceni MODEMben megrendezett "A Mindenség modellje - Kortárs templomépítészeti kiállítás" kurátora. 2010-ben Ferencz Marcellel a 12. Nemzetközi Építészeti Kiállítás - La Biennale di Venezia - Magyar Pavilonjába készült installáció társkurátora és társtervezője. Jelenleg a Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar, Alkalmazott Művészeti Intézetében egyetemi docens.


12:00-12:30: KÁVÉSZÜNET


12:30-13:00
Varga Judit, látványtervező, alapító, Prop Club
Előadás címe: Greenbox mint végtelen lehetőség
www.propclub.hu

A kétszeres Emmy-díjra jelölt Varga Judit, annak idején a Borgiák látványvilágával olyan alkotásokkal volt versenyben, mint a Downton Abbey, a Trónok harca, a True Blood és a Boardwalk Empire. A látványtervező és művészeti vezető öt éve alapította meg a Prop Club nevű filmes berendező céget, amely a Nicolas Cage főszereplésével készült Boszorkányvadászattal (Season of the Which) debütált. Azóta több játékfilmben, reklámfilmben, videóban és színházi produkcióban vettek részt, hozzájuk kapcsolódik a Borgiákon kívül a The Great Ghost Rescue berendezése is. A magyar filmesek közül Mundruczó Kornél Delta és Pater Sparrow 1 című filmjében is dolgozott.  A Prop Club nem csak kiváló szakembereket biztosít, hanem több ezer négyzetméteres raktárában számos olyan kincs található, amely egy filmes enteriőr létrehozásában szerepet kaphat.


13:00-13:30
Parrag Krisztina, stratégiai igazgató, Carnation Group/ Possible
Előadás címe: Brands starve for engagement – games could sooth their hunger
www.carnationgroup.com, www.possible.com

2002-től a Carnation munkatársaként, webfejlesztési, online kommunikációs tapasztalatait olyan vállalatok projektjeinek menedzsmentje során szerezte, mint a Sanoma, Beiersdorf, CIB, Generali, Pannon. 2011-től stratégiai igazgatói szerepkörben feladata a Carnation full service stratégiai ügynökségi szerepének további erősítése, a cég kreatív és média üzletágának összehangolása, közös üzlet és szervezetfejlesztési feladatok indukálása és lebonyolítása. Szakmai érdeklődésének fókuszában jelenleg a digitális technológia hatására megváltozott fogyasztó és általában a kommunikációs csatornák robbanásszerű átalakulása áll, illetve az a folyamat, amely radikálisan átalakítja a kommunikációs iparágat.

A Carnation 15 éve készít digitális, kreatív megoldásokat úttörő ügyfelek részére. A POSSIBLE Games & Innovations neve alatt jegyzi a DieHard hivatalos mobil játékát és a The End App-et is. A cég saját fejlesztésű játékai továbbá a Totoya Creatures hibrid játék, illetve a Wootocracy közösségi oldal is. A Carnation több nemzetközi kreatív díjat is nyert az elmúlt évek során, többek között One Show Silver-t, Golden Hammert, illetve WEBIT Creative Agency of the Year-t is. Magyarországon számos Arany Pengével és Effie-vel tüntették ki az ügynökséget.


13:30-14:00
Selján Márk DLA
3D artist, ipari formatervező, design menedzser – főiskolai docens
Előadás címe: A digitális szobrászat az alkotó igájában
www.markseljan.com

Selján Márk öt műszaki területen eltöltött gyakorlati év után kezdte formatervezői tanulmányait a MOME formatervező szakán. A képzés alatt ismerkedett meg a 3D lehetőségeivel, az ergonómiai figurák hiányosságai sarkallták arra, hogy saját karaktereket építsen. A műszaki- és az organikus 3D modellezés egyformán hangsúlyos szerepet játszik alkotói munkájában. Design menedzseri diplomájában a számítógépes játékfejlesztés folyamatát dolgozta fel. Doktori értekezését a virtuális megoldások alkotói felhasználásáról írta. Formatervezőként főként tömeggyártásra tervez, jellemzően sporteszközöket, filmes kellékeket illetve műszaki konstrukciókat. 3D artistként koncepciókat, anatómiai modelleket, karaktereket és vizualizációkat egyaránt készít. 2010-óta tervez lézeres 3D nyomtatásra, leginkább rozsdamentes acél, viasz és polyamid anyagokra. Használ fotogrammetriát, morphogenesist. Számos esetben kombinálja a műszaki CAD modellezést a digitális szobrászat nyújtotta lehetőségekkel.


2014. 11. 14.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Kiemelkedő eredmények az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar TDK kari fordulóján

Nagy Lajos király úti kampuszunkon idén is nagy sikert ért el Tudományos Diákköri Konferenciánk, melynek megrendezésére április 19-én került sor...

tdkcsempeutókomm

Kiemelkedő eredmények az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar TDK kari fordulóján

Nagy Lajos király úti kampuszunkon idén is nagy sikert &eac …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
Online fenntarthatósági kurzus indult a METU-n 2024 tavaszán

A Magyar Egyetemek Fenntarthatósági Platform (MEFP) keretében a 2023-24 tavaszi szemeszterben elindult egy online teljesíthető, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Keretrendszer elvei alapján felépített „Bevezetés a Fenntartható Fejlődési Célok (SDGs) kérdéskörébe” kurzus 11 partneregyetem összefogásában...

fenntrathatóságicsempe

Online fenntarthatósági kurzus indult a METU-n 2024 tavaszán

A Magyar Egyetemek Fenntarthatósági Platform (MEFP) keretéb …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

sorredncsemplány

Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Művészet
Camera Justitia díjat kapott a KIX, Révész Bálint, a METU oktatójának és Mikulán Dávid közös filmje

Révész Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép tanszék oktatójának filmje Camera Justita díjban részesült a 'Movies that Matter' fesztiválon, Hágában.

mkkcsemp

Camera Justitia díjat kapott a KIX, Révész Bálint, a METU oktatójának és Mikulán Dávid közös filmje

Révész Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép tanszék oktatójának fil …

Művészet
Művészet
A METU oktatójának filmje a hallgatók aktív közreműködésével készült Kék Pelikan már látható a mozikban

Csáki László, Balázs Béla-díjas dokumentum- és animációs filmrendező, a Budapesti Metropolitan Egyetem Animáció szak főállású oktatójának Kék Pelikan című filmje 2024...

kekpelikancsemp

A METU oktatójának filmje a hallgatók aktív közreműködésével készült Kék Pelikan már látható a mozikban

Csáki László, Balázs Béla-díjas dokume …

Művészet
Újraindult a RádióMETU!

Nagy örömmel jelentjük be, hogy három év kihagyás után, újraindult a RádióMETU, a hallgatók rádiója! A megújult szerkesztőség Molnár Geryt főszerkesztőnek, Hornik Dominikot főszerkesztő helyettesnek választotta...

radiometucsemp

Újraindult a RádióMETU!

Nagy örömmel jelentjük be, hogy három év kihagy&aac …

Művészet
Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes, a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék oktatója

Büszkén adunk hírt arról, hogy március 15. alkalmából kiemelkedő képzőművészeti tevékenysége elismeréseként Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes festőművész, egyetemünk oktatója...

urayszépfalvi

Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes, a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék oktatója

Büszkén adunk hírt arról, hogy március 15. alka …

Művészet
Művészet
METU-s hallgató nyerte a Graphis New Talent 2024 díjat

Habony Ágota, a METU Tervezőgrafika BA szakos hallgatója nyerte meg a Gold Award in the Graphis New Talent 2024 díjat.

habonycsemp

METU-s hallgató nyerte a Graphis New Talent 2024 díjat

Habony Ágota, a METU Tervezőgrafika BA szakos hallgatója nyerte meg a Gold Award …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...