The Liberty of Creativity
Csalár Bence Welcome to the workshop! rovata folytatódik
Bence még tavaly decemberben ellátogatott egyetemünkre, hogy utánajárjon, ebben az intézményben mit tanulhat valaki, ha a "divattervezői szakmába" szeretné belevetni magát.
Első ittlétekor a Kézműves tárgykultúra alapképzést és a Divat- és textiltervezés mesterképzést térképezte fel. A műhelyben olyan tervezőkkel találkozott és beszélgetett, mint Kovács Adél, Konsánszky Dóra, Fazekas Endre, vagy Juhász Nóra oktatók, valamint Horváth Renáta, Virág Anita, Wolf Bettina, Mészáros Lúcia hallgatók.
A "Welcome to the workshop" teljes írása ITT olvasható.
Következő alkalommal a divatékszer és -kiegészítő, valamint a textilművesség rejtelmeiben mélyedt el. Megismerkedett az oktatóink közül László Edinával, a Lazlo márka megálmodójával, Lőrincz Réka ékszerművésszel, Hajdú Anett textiltervező, divatillusztrátorral, valamint Vági Flóra ékszertervezővel.
A Workshop Secrets: Metropolitan University II. teljes szövege ITT olvasható.
Legutóbbi METU- s túráján a divatékszer és -kiegészítő, valamint textilfestő- és szövőműhely mindennapi látogatóival, a hallgatókkal is váltott pár szót a képzésről, hogy "az érem mindkét oldalára fény derüljön": Bartus Andreával találkozott, aki már az alapszakot is a METU-n végezte, és miután elégedett volt az itt tanultakkal, a mesterszakot is itt kezdte el. Bárdos Anna munkáiban az ötletesség fontos szempont, de a humor sem áll messze tőle.
Így foglalta össze, hogy számára itt a METU-n mik a legfontosabb értékek tanulmányai során:
„Nagyon megfogott az iskola lelkülete, az oktatók hozzáállása a diákokhoz. Ez alatt többek között azt is értem, hogy hagyják kibontakozni az embert, végtelen inspirációs forrást használhatunk. Még soha nem hallottam ezen a képzésen azt a mondatot; hogy ‘inkább ezt ne próbáld ki’. Igenis ki kell mindent kísérletezni, mert ha még zsákutca is, az ember tanulni tud belőle. Hol máshol tanuljuk meg, ha nem az iskolában? A képzésnek talán ez az egyik erőssége, elvégre minderre időt és helyet biztosítanak.“
Ezt Szathmári Fanni Virág még azzal egészítette ki, hogy menniyre fontos, hogy az oktatók segítenek felismerni a lehetőségeket.
Az ékszer és kiegészítő képzés egyik ígéretes tehetségét, Wakabayashi Noémit kezdetektől fogva a kiegészítők, anyagmanipulációk, illetve formatervézes foglalkoztatják.
Bence így összegzi a látottakat, hallottakat: "A hallgatókkal folytatott beszélgetések után bezárult a kör, így teljes képet kaphattam a képzés minden egyes részletéről – mindkét oldalról. Az pedig, hogy összességében milyen vélemény alakult ki bennetek a Budapesti Metropolitan Egyetem közösségéről (és persze képzéseiről) csak rajtatok múlik. Bennem kétségtelenül pozitív nyomott hagytak."
A The Liberty of Creativity teljes szövege ITT olvasható.
A borítókép Schäfer Dávid fotója.
Hírek
Növeld munkaerőpiaci esélyeidet, válaszd duális képzési formánkat!
Ha a METU-t is megjelölted a felsőoktatási felvéte …
Együttműködési megállapodást kötött a Budapesti Metropolitan Egyetem és a GIRO Zrt.
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a GIRO Zrt. közötti …
Magyarország Érdemes Művésze díjban részesült Hefkó Mihály DLA, a METU főiskolai docense
2024. március 14-én állami kitüntetést kapott Hefkó Mihály DLA, a Budapesti Metr …
A METU Teória sorozat:A „Fától az erdőt” című kötet
METU TEÓRIA kötetek A Budapesti Metropolitan Egyetem Művé …
A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatójának ruhája Azahriah vadonatúj videóklipjében
A Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatójának ruhája Azahriah vadonatúj videókl …
4 METU hallgatói díj a Hiány többlete című szőnyegterv pályázaton
Hatalmas büszkeség, hogy Textiltervező BA hallgatóink 4 díjat is elhoztak a SZET …
Együttműködési megállapodással erősíti kapcsolatát a KSH és a Budapesti Metropolitan Egyetem
Budapest, 2024. március 5. – A Központi Statisztikai …
METU Művészeti Diákköri Konferencia 2024. tavaszi fordulójának eredményei
2024. február 22-én került megrendezésre a Budapesti Metropolitan Egyetem Művész …